حضور ۱۵ ایرانی در کنفرانس جهانی مددکاری اجتماعی دوبلین

حدود ۱۵ نفر در کنفرانس جهانی مددکاری اجتماعی که با عنوان “مددکاری اجتماعی، آموزش و توسعه اجتماعی” در شهر دوبلین ایرلندجنوبی برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

سایت اختصاصی کنفرانس دو سالانه مددکاری اجتماعی آمار افراد ثبت نامی خود بر اساس ملیت را اعلام کرد و بر اساس آن مددکاران اجتماعی از کشورهای مختلف سهم مشخصی از شرکت کنندگان در این کنفرانس مهم را در اختیار خواهند داشت.

بر اساس اعلام دبیرخانه این کنفرانس، تا امروز بر اساس ۲۴۷۶ نفر از ۷۷ کشور برای حضور در دوبلین ثبت نام کرده اند که نسبت به کنفرانسهای قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.

مطابق اخبار اعلام شده به نظر می رسد کانادا که کنفرانس دو سال بعد را میزبانی خواهد کرد با ۱۸۲ شرکت کننده و استرالیا، یکی دیگر از کشورهای انگلیسی زبان دنیا که میزبان کنفرانس مهم ۲۰۱۴ هم بود با ۱۶۳ نفر، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. همچنین ایرلند با ۱۳۷ و هندوستان با ۱۲۷ نفر سهم زیادی از مشارکت کنندگان را در اختیار دارند. از کشورهای آسیایی دیگر نیز از هنگ کنگ با ۹۲ ، از چین ۷۷ ، از کره جنوبی ۵۷، و از کشور ژاپن ۴۲ و تعداد محدودی از سایر کشورهای آسیایی در این گردهمایی شرکت می کنند.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از جمهوری اسلامی ایران نیز تا کنون ۱۵ نفر از اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالین مددکاری اجتماعی شرکت کرده اند.

این کنفرانس در تاریخ ۴ لغایت ۷ جولای ۲۰۱۸ و دو روز بعد از مجمع عمومی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی در شهر دوبلین پایتخت کشور ایرلند جنوبی که انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز یکی از مدعوین آن است برگزار می شود.

یادآور می گردد “کنفرانس جهانی مددکاری اجتماعی؛ آموزش و توسعه اجتماعی” مهمترین و بزرگترین گردهمایی مددکاران اجتماعی محسوب می شود که هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای جهان و با مشارکت سه سازمان مرجع این حرفه یعنی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی (IFSW)، انجمن بین المللی مدارس مددکاری اجتماعی (IASSW) و شورای بین المللی رفاه اجتماعی (ICSW) برگزار می شود.