دبیرخانه کنفرانس آنلاین امور اجتماعی در برنامه هفتم آغاز به کار کرد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از برگزاری کنفرانس امور اجتماعی برای برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: برگزاری این کنفرانس به دستگاه ها کمک می کند تا قبل از تدوین برنامه، احکام و مواد قانونی را احصا و مستندات پشتیبان را برای پیشنهادات خود آماده کنند.

سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: در سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴، پنج برنامه توسعه پیش بینی شده بود تا بر مبنای این پنج برنامه ویژگی و اهداف سند چشم انداز در حوزه های مختلف تحقق یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه برنامه توسعه بعد از تدوین و ابلاغ سند چشم انداز ۱۴۰۴ نوشته شده و این چهارمین یا آخرین برنامه در راستای اجرای سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ است، گفت: اولین برنامه برنامه چهارم بود و سپس برنامه پنجم و ششم نوشته شد و اکنون برنامه هفتم در دستور کار است. برنامه های توسعه، برنامه های پنج ساله دارای اولویت در کشور محسوب می شوند.

موسوی چلک با اشاره به اینکه یکی از وظایف انجمنهاِ، مشارکت در سیاستگذاری هاست، ادامه داد: کنفرانس امور اجتماعی برنامه ششم توسعه در سال ۹۳ با همکاری انجمن مددکاران اجتماعی ایران، دانشگاه آزاد گناباد و سازمان بهزیستی و همچنین حدود ۴۰ سازمان و موسسه و انجمن با حضور تمام ذی نفعان از تمام قوا برگزار شد.

دبیر علمی کنفرانس امور اجتماعی برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: انجمن مددکاران اجتماعی ایران براساس وظایف تخصصی قصد دارد این کنفرانس را برای برنامه هفتم توسعه در اواخر دی ماه نیز برگزار کند. انجمن به دلیل سابقه طولانی که در عرصه سیاستگذاری دارد، امسال هم در نظر دارد با همکاری سازمانها، قوای مختلف، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، تشکلهای غیردولتی و انجمنهای مرتبط محورهای کلیدی و موردنیاز برنامه هفتم را پیش بینی کند.

وی با اشاره به اینکه شعار این کنفرانس سیاستگذاری اجتماعی و سلامت اجتماعی است، گفت: باتوجه به شرایط پیش رو این کنفرانس در قالب فراخوان مقاله و تهیه گزارشهای سفارشی خواهد بود و اساس کار بر این است که به دلیل شرایط کرونا کنفرانس امور اجتماعی به صورت آنلاین برگزار شود، اما مستندات آن را در اختیار مسئولان و سازمان های مرتبط و همکار قرار دهیم.

موسوی چلک بیان کرد: اگرچه به دلیل محدودیت زمانی و شرایط کرونا ساز و کار کنفرانس متفاوت است، اما تلاش بر این است تا جزئیات کنفرانس حفظ شود. ما از همه سازمانهای مرتبط دعوت کردیم و انتظار داریم تا مشارکت کنند و آنچه خروجی کنفرانس است متعلق به حوزه اجتماعی کشور است.

به گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، برگزاری این کنفرانس به دستگاهها کمک می کند تا زودتر از تدوین برنامه، احکام و مواد قانونی را احصا کنند و مستندات پشتیبان برای پیشنهادات خود را آماده کنند.

دبیر علمی کنفرانس امور اجتماعی برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: در سیاستهای کلی قانونگذاری نیز که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده بودند در یکی از بندها بر اهمیت حضور انجمنهای صنفی و تشکلها در عرصه سیاستگذاری تاکید و تسریع شده و خوشبختانه در کنفرانس قبلی همکاری بسیار خوبی میان سازمانهای مختلف وجود داشت و جزو کنفرانسهای کم‌نظیر بود. تجربه ای که در برنامه ششم به دست آمد تجربه خوبی بود و نقش کنفرانس در قانون برنامه ششم توسعه و سایر قوانین مرتبط محسوس است.