رونمایی از شعار و پوستر روز جهانی مددکاری اجتماعی۲۰۲۲

فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی طی نامه ای به انجمن های عضو، شعار روز جهانی مددکاری اجتماعی در سال ۲۰۲۲ و پوستر طراحی شده به مناسبت این روز را اعلام کرد.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران- عباسعلی یزدانی، عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با ذکر این مطلب افزود: شعار روز جهانی مددکاری اجتماعی برای سال جدید میلادی با تمرکز بر محیط زیست و اهمیت آن برای بقای جامعه بشری نامگذاری گردیده است.

به گفته یزدانی، شعار امسال همانگونه که یکی دو روز گذشته در وبسایت فدراسیون نیز اعلام شد عبارت است از: “همیاری برای ساخت دنیای اجتماعی جدید سازگار با محیط زیست: همه را در نظر بگیریم”.

وی خاطرنشان کرد: این شعار بر اساس یک تم جهانی است.  سال گذشته، دبیرکل سازمان ملل متحد که از جهانیان دعوت کرد تا از تهدید پاندمی کرونا به عنوان یک فرصت برای ساخت دنیای جدید همراه با رفع بی عدالتی ها و تبعیض ها و آلودگی ها و ایجاد دنیایی متعادل تر که معیارهای انسانی و طبیعی جای معیارهای اقتصادی را گرفته باشد استفاده کنند تا زمینی قابل سکونت و زیباتر تحویل نسل بعد دهند.

عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به کمپین باشکوهی که برای تابستان سال آینده به همت با فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی (IFSW) و موسسه تحقیقات توسعه اجتماعی سازمان ملل شکل خواهد گرفت گفت: در این کمپین که علاوه بر سازمان های بین المللی مددکاری اجتماعی، بسیاری از سازمانهای جهانی مانند یونسکو و یونسف نیز در آن مشارکت می کنند همه کنشگران اجتماعی فرصت خواهند داشت پیرامون این تم و راهکارهایی که برای ایجاد دنیای متعادل به ذهنشان می رسد صحبت کنند یا مقاله و یادداشت بنویسند. این کمپین می تواند به یک حرکت اجتماعی پویا باشد تا دنیا را به سمت یک تحول عظیم سوق دهد. 

یزدانی اظهار داشت: بنابراین در این شعار، آشکارا به همزیستی محیط زیست و محیط اجتماعی و اقتصادی  یا به عبارت دیگر، توجه همزمان به بقا و بهزیستن در کنار هم اشاره شده است. 

وی افزود:  انجمن مددکاران اجتماعی ایران طی روزهای آینده ترجمه فارسی مناسبی از پوستر تعیین و برای فدراسیون ارسال خواهد کرد.

پوستر روز جهانی مددکاری اجتماعی ۲۰۲۲