نشان سلامت اجتماعی به پرفسور لارنس شولمن اهدا خواهد شد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: دوازدهمین نشان سلامت اجتماعی به دکتر لارنس شولمن یکی از برجسته‌ترین نظریه پرداز مددکاری اجتماعی جهان اهدا می‌شود.

سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درگفت وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: چند سالی است که این انجمن در راستای سپاسگزاری از تلاش‌های پیشگامان سلامت اجتماعی و مددکاری اجتماعی در جهان نشانی را با عنوان «نشان سلامت اجتماعی» اهدا می‌کند که تاکنون به ده نفر که شامل چهار نفر از اساتید خارجی و هفت نفر ایرانی بودند اهدا شد. در زمان برگزاری سی و هفتمین ملی و پنجمین کنگره بین المللی روزهای ملی و جهانی مددکار اجتماعی که در روز پنجشنبه هجدهم اسفندماه ا ز ساعت هشت ونیم صبح لغایت ساعت بیست همان روز با ترجمه همزمان برگزارمی شود، یازدهمین نشان سلامت اجتماعی از طرف انجمن مددکاران اجتماعی ایران به دکتر لارنس شولمن برجسته‌ترین نظریه پرداز مددکاری اجتماعی در جهان وصاحب تالیفات متعدد در این حوزه که در اکثر دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود و در ایران هم کتاب‌های ایشان ترجمه و در دانشگاه تدریس می‌شوند، اهدا می‌شود.

وی افزود: در این کنگره بین المللی که با موضوع مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی برگزار می‌شود تمام تشکل‌های بین المللی و منطقه‌ای مددکاری اجتماعی و سخنرانانی از پنج قاره جهان و حدود ۶۰ وزارتخانه، سازمان، انجمن و… همکاری دارند.

کمیسراخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی گفت: مددکاران اجتماعی در تمام دنیا اصولی را برای ارائه خدمات و کار با مردم پذیرفتند که از جمله آنها اصول ” پذیرش” و «فردیت» است و همچنین بر مبنای بیانیه جهانی اصول و ارزش‌های اخلاق حرفه‌ای مددکاری اجتماعی که سال ۲۰۱۸ در مجمع جهانی فدراسیون جهانی به تصویب رسید» احترام به تفاوت ها» هم از جمله مفاد این بیانه است و از این روی، مجدانه بر لزوم توجه به پذیرش تنوع گروه‌ها، اقشار و تسهیل دسترسی برابر به خدمات تاکید داشته و خواهند داشت. به همین دلیل انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعار سال ۱۴۰۲ خود را با عنوان “مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی” انتخاب کرده است تا این پیام را منتقل کند که در این جهان بزرگ، هر کاری که انجام می‌شود و هر تصمیمی که گرفته می‌شود نباید شرایطی ایجاد کند تا عده‌ای “احساس جدا افتادگی” کنند یا بقول باباطاهر “جهان با این فراخی تنگشان آید”. در عوض، بکوشیم علیرغم تفاوت‌هایی که داریم، با هم، کنار هم و به کمک هم جهانی شایسته انسان و مبتنی بر روابط انسانی برای همه بسازیم.

موسوی چلک در ادامه تاکید کرد: شعار سال فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی هم حول همین موضوع تنوع تعیین است. احترام به تنوع از طریق اقدام اجتماعی مشترک هم شعار سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب شده است. در واقع این نشان دهنده اهمیت تنوع اجتماعی در جامعه جهانی هم هست.