نشست اخلاق مددکاری اجتماعی در دوران کرونا با حضور کشورهای فارسی زبان برگزار شد

رئیس موقت کمیسیون اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی از برگزاری نشست اخلاق مددکاری اجتماعی در دوران کرونا با حضور کشورهای فارسی زبان در ۱۲ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: مددکاری اجتماعی دارای ارزش‌هایی است که در تمام شرایط مددکاران اجتماعی لازم است به آنها پایبند باشند.

سیدحسن موسوی چلک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا از جمله شرایط بحرانی به شمار می‌رود. به همین دلیل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در ایام کرونا  نکات مربوط به ارزش ها واخلاق حرفه‌ای در این شرایط را که با همکاری کمیسیون اخلاق تهیه شده بود به کشورها اعلام کرد. من هم به واسطه این که کمییسر اخلاق فدراسیون جهانی هستم به کمک همکاران در انجمن در جلسات متعدد حضور داشتم. حال که دو سال از زمان کرونا گذشته، فدراسیون برنامه ریزی کرده است که یک ارزیابی بر این بیانیه داشته باشد واین که چگونه می توان بهتر و بیشتر به آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا در تمام قاره ها قراراست این نشست ارزیابی برگزار شود. در آسیا- اقیانوسیه این نشست  را در دو مرحله برگزار می کنیم. نشست اول که با مشارکت کشور های فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان بود که با حضور فعال روسای انجمن ها، اساتید ومددکاران اجتماعی با عنوان “فراتر از کرونا: ارزشها و اخلاق مددکاری اجتماعی در مسیر دنیای اجتماعی جدید سازگار با محیط زیست” به صورت آنلاین برگزار شد.   نشست بعدی با سایر کشور های منطقه آسیا- اقیانوسیه روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس موقت کمیسیون اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی درباره اهدف این نشست گفت: مشارکت کنندگان چالش های اخلاقی (چالش های فنی یا سیاستی) که در دوران کرونا با آن مواجه بودند و نیز خلاقیت هایی که برای رفع چالش ها به صورت فردی یا سازمانی به کار گرفته بودند را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در انتها بر پیشنهادهای سیاستی برای بهبود عملکرد در وضعیت های مشابه چه در ایران و چه در منطقه پرداختند.