نشست تخصصی ابعاد اجتماعی سالمندی هفته آینده برگزار می شود

نشست سالمندی

سومین نشست تخصصی از مجموعه نشست های گفتگوی اجتماعی با موضوع “ابعاد اجتماعی سالمندی” روز یکشنبه ۵  مهر ۹۴ برگزار خواهد شد.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران – سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این مطلب افزود: این نشست با همکاری اداره کل بهزیستی استان تهران، شورای ملی سالمندی بهزیستی کشور و برخی دیگر از ارگان های مرتبط برگزار می شود.

به گفته موسوی چلک، هم نقش و هم جایگاه سالمندان در دنیای امروز تغییر کرده و این تغییر نیازمند پایش و پژوهش است. وقوع سالمندی جمعیت یکی از نگرانی های متخصصین حوزه توسعه، اقتصاد و علوم اجتماعی است و هدف از انتخاب این موضوع برجسته نمودن اهمیت پدیده سالمندی و تاکید جنبه های اجتماعی این پدیده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با ذکر این مطلب که سالمندی یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایران در آینده ای بسیار نزدیک خواهد بود گفت: سالمندی یکی از برهه های اجتناب ناپذیر زندگی هر فرد است که اگرچه نمی توان مانع ورود به آن شد اما می توان با بررسی همه جنبه های آن زمینه برنامه ریزی صحیح برای سالمندی فعال و سالم فراهم کرد.

موسوی چلک ادامه داد: با وجود اهمیت سالمندی در حال و آینده جامعه به اندازه کافی به آن پرداخته نمی شود. اما یکی از گروه های هدف مهم مددکاری اجتماعی سالمندان و خانواده ها و مراقبین آنها هستند. لذا در این نشست تخصصی برخی از مهمترین جنبه های این پدیده با حضور متخصصین برجسته حوزه روانی اجتماعی، مددکاران اجتماعی و مدیران تخصصی این حوزه بررسی خواهد شد.

موسوی چلک مفهوم شناسی سالمندی، خانواده و سالمندی، سالمندی و گفتگوی نسل ها، نگرش جامعه نسبت به سالمندان و نقش و وظایف متخصصینی مانند مددکاران اجتماعی در فرایند سالمندی را جزو محورهای این نشست برشمرد.

گفتنی است این نشست در روز یکشنبه ۵ مهرماه ۹۴ از ساعت ۱۵ لغایت ۱۸ در سالن اجتماعات بهزیستی استان تهران واقع در خ ولیعصر، بالاتر از میرداماد، ابتدای ظفر، نبش خیابان فرزان غربی برگزار خواهد شد.