نشست تخصصی مددکاری اجتماعی در بهداشت و درمان برگزار شد

سومین نشست تخصصی انجمن مددکاران اجتماعی ایران با عنوان مددکاری اجتماعی در بهداشت و درمان در روز پنجشنبه مورخ ۱۱/۸/۱۳۹۱ از ساعت ۱۶:۲۰ لغایت ۲۰ در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حضرت رسول اکرم (ص) برگزار شد.

پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی مددکاری اجتماعی، اهداف نشست توسط سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تشریح شد.

سپس اساتید و پیشکسوتانی همانند آقایان کیا، بخشی نیا، رنجبر، نعمت، فاکری، میرعابدینی وخانم رمضانلو توضیحاتی در زمینه نقش مددکار اجتماعی در بهداشت و درمان دادند. پس از آن خانم علومی کارشناس مددکاری اجتماعی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) از طرف واحد مددکاری اجتماعی این مرکز به ارائه گزارشی در مورد فعالیتهای مددکاری اجتماعی این بیمارستان پرداخت.

در این نشست همچنین دکتر غفارزاده مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی رسول اکرم نیز در خصوص اهمیت نقش اجتماعی مددکار اجتماعی در بیمارستان با توجه با تجارب خود مطالبی عنوان نمود.

آقای غفاری مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از دیگر اشخاص حاضر در این همایش بود که در مورد اهمیت استفاده از منابع اجتماعی در مراکز درمانی نکاتی را بیان کرد.

در ادامه آقای اسدی آرا مسئول مددکاری اجتماعی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران نیز در ارتباط با نقش و اهمیت مددکاری اجتماعی در مراکز درمانی وابسته به این شرکت مطالبی را ارائه نمود.

سپس چکیده نتایج جلسات کارگروه مددکاری اجتماعی در بهداشت و درمان انجمن مددکاران اجتماعی ایران در خصوص نقش مددکار اجتماعی در بیمارستان از طریق پاورپوینت و توسط آقایان میرعابدینی و کاوه فیروز عنوان گشت و حاضرین در نشست از جمله مسئولین و کارشناسان مددکاری اجتماعی مراکز بهداشتی و درمانی، اساتید، پیشکسوتان و دانشجویان به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند و مطالب جمع بندی گشت.

جهت مشاهده عکسهای همایش اینجا را کلیک کنید.

منبع: روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران