همایش بین المللی مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی اسفندماه برگزار می‌شود

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران وکمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی گفت: در این جهان بزرگ، هر کاری که انجام  می شود و هر تصمیمی که گرفته‌ می شود نباید شرایطی ایجاد کند تا  عده ای “احساس جدا افتادگی” کنند.

به گزارش خبرآنلاین، سید حسن موسوی چلک به مناسبت فرارسیدن روز ملی مددکاری اجتماعی که مصادف با روز ولادت حضرت علی(ع) است ، ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و روز ملی مددکار اجتماعی بیان کرد: که در دنیای بزرگی که انسان ها با ادیان، رنگ ها، نژاد ها، اقوام، زبان ها و…. مختلفی زندگی می کنند و خداوند در قرآن(آیه ۲۲ از سوره مبارکه روم ) هم اختلاف زبان ها و رنگ ها را از نشانه های قدرت خود بیان کرده و آن را نشانه هایی برای دانشوران می داند، می توانیم با پذیرش تنوع اجتماعی و فرهنگی و احترام به حقوق همه شهروندان‌، حذف تبعیض‌ها و عدالت در دسترسی به خدمات و امکانات در حوزه های مختلف، دنیایی پر از آرامش، صلح و مهربانی بسازیم و البته این جهان را باید ساخت.

او گفت: مددکاران اجتماعی “اصل پذیرش” را به عنوان یکی از اصول اساسی خود تعیین کرده اند و از این روی، مجدانه بر لزوم توجه به پذیرش تنوع گروه ها، اقشار و تسهیل دسترسی برابر به خدمات تاکید داشته و خواهند داشت. به همین دلیل انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعار سال ۱۴۰۲ خود را با عنوان *”مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی”* انتخاب کرده است تا این پیام را منتقل کند که در این جهان بزرگ، هر کاری که انجام می شود و هر تصمیمی که گرفته‌ می شود نباید شرایطی ایجاد کند تا عده ای “احساس جدا افتادگی” کنند یا بقول باباطاهر “جهان با این فراخی تنگشان آید”. در عوض، بکوشیم علیرغم تفاوت هایی که داریم، با هم، کنار هم و به کمک هم جهانی شایسته انسان و مبتنی بر روابط انسانی برای همه بسازیم.

وی ادامه داد: شعار سال فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی هم حول همین موضوع تنوع تعیین است. احترام به تنوع از طریق اقدام اجتماعی مشترک هم شعار سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب شده است. درواقع این نشان دهنده اهمیت تنوع اجتماعی در جامعه جهانی هم هست. با توحه به این که امسال روز جهانی مصادف با اول فروردین ماه ۱۴۰۲ می باشد انجمن مددکاران اجتماعی درنظر دارد به مناسب روز های ملی و جهانی مددکار اجتماعی پنجمین همایش بین المللی و سی و هفتمین همایش روز ملی را با عنوان « مددکاری اجتماعی وتنوع اجتماعی« با همکاری فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی، انجمن جهانی مدارس( دانشگاه های) مددکاری اجتماعی، منظقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی، انجمن های مددکاری اجتماعی کشور های دیگر و وزارتخانه ها، سازمان ها، دانشگاه ها، سازمان های غیر دولتی، انجمن های مرتبط، صاحب نظران، دانشجویان واعضاء انجمن درتاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار کند.