پخش خصوصی فیلم “متری شیش و نیم” برای انجمن مددکاران اجتماعی

فیلم سینمایی اجتماعی “متری شیش و نیم” صبح جمعه با حضور جمعی از کارشناسان حوزه اجتماعی پخش و تحلیل شد.

صبح روز جمعه سوم بهمن ماه ۹۷، برخی از اساتید، کارشناسان و داوطلبین انجمن مددکاران اجتماعی ایران به دعوت تهیه کننده این فیلم، به تماشای آن نشستند.

در این جمع که با محوریت انجمن تشکیل شده بود در کنار برخی اساتید و فعالین مددکاری اجتماعی برخی از چهره های مطرح سیاسی یا اجتماعی و نمایندگان مجلس مانند احمد مازنی (رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس)، مصطفی کواکبیان (عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس)، عمادالدین باقی (حقوقدان)، داور شیخاوندی (جامعه شناس) ابراهیم اصغرزاده (روزنامه نگار)، دکتر میرلوحی و دکتر خلیل آبادی (اعضای شورای شهر) نیز حضور داشتند.

پس از پخش فیلم، سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن، ضمن تقدیر از دست اندرکاران فیلم توضیحی از محتوای فیلم ارائه داد. وی جامع نگری و شفاف بودن فیلم را نقطه قوت فیلم دانست و از جرئت مندی عوامل فیلم بابت طرح بی پرده موضوع اعتیاد تشکر کرد.

وی سپس از برخی از اساتید و کارشناسان برای بیان نظرات و نقد موضوع فیلم دعوت کرد و دقایقی به بحث و بررسی موضوع اعتیاد و نحوه پرداختن فیلم به این موضوع اختصاص داده شد.

سید جمال ساداتیان، تهیه کننده سرشناس این فیلم نیز از استقبال متخصصین حوزه اجتماعی از “متری شیش و نیم”، تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که عموم مردم و خانواده ها با توصیه کارشناسان بتوانند این فیلم را ببینند.

فیلم سینمایی “متری شیش و نیم” به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان و کارگردانی سعید روستایی یک فیلم اجتماعی است که در جشنواره فیلم فجر سال جاری به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم انتخاب گردید.

مانند فیلم قبلی این کارگردان، “ابد و یک روز”، درونمایه این فیلم نیز آسیبهای اجتماعی و مشخصاً اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و سازوکار مقابله با آن است.

گزارش تصویری/