کارگاه آموزشی تاب آوری و پیشگیری از خشونت و خودکشی برگزار شد

کارگاه آموزشی تاب آوری و پیشگیری از خشونت و خودکشی در جوانان و زنان روز پنجشنبه در سرسرای اجتماعات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ در این کارگاه که بیش از ۴۰ تن از کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مددکاران اجتماعی از مراکز دولتی و غیردولتی حضور داشتند، مطالبی در ارتباط با خودکشی و خشونت در میان جوانان و زنان توسط دکتر اردشیر بهرامی مدرس کارگاه ارائه شد.

فرماندار کرمانشاه نیز در این کارگاه آموزشی از حمایت های معاون سیاسی و امنیتی استانداری و دفتر امور زنان و خانواده استان برای برگزاری این کارگاه های آموزشی قدردانی کرد و آمادگی خود را برای هرگونه اقدام و همکاری در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با سمن ها و همراهی با برنامه های اجتماعی و پیشگیرانه و آموزشی اعلام کرد.

فضل الله رنجبر، همت و مشارکت سمن ها و مراکز غیردولتی و مددکاران اجتماعی به عنوان معتمدین اجرایی و فعالان عرصه جامعه در همراه کردن و مسئولیت پذیری مردم جامعه را مهم تلقی کرد و افزود: دولت به تنهایی نمی تواند بر مشکلات و مسایل غلبه کند و این نیازمند مطالبه گری و احساس مسئولیت پذیری افراد جامعه است.

بهرامی متخصص و پژوهشگر در زمینه علل و عوامل خودکشی در منطقه غرب کشور و نویسنده کتاب در این زمینه از عوامل تاثیرگذار و شرایط منطقه ای و همچنین راهکارهای تاب آوری و توانمندسازی و چگونگی مقابله با خشونت مطالبی را ارائه کرد.

در پایان این کارگاه تقدیرنامه انجمن مددکاران اجتماعی ایران از سوی ماندانا جواهری، مسوول شعبه انجمن مددکاران اجتماعی استان کرمانشاه به فرماندار کرمانشاه اعطا شد.

این کارگاه آموزشی با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری کرمانشاه و مدیر کلینیک مددکاری اجتماعی همراز برگزار شد.