گفتگویی با کبری راد مسئول انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه گیلان

انجمن مددکاری اجتماعی ایران در راستای تحقق اهداف والای خود و با هدف گسترش وترویج حرفه مقدس مددکاری اجتماعی و به منظور بهره مندی از تجارب و توانمندی های بالقوه مددکاران اجتماعی سراسر ایران اقدام به راه اندازی  شعب استانی در سطح کشور نموده است و به همین منظور و با هدف آشنایی با یکی از شعب استانی واقع در استان گیلان مصاحبه ای با نماینده استانی گیلان خانم کبری راد صورت پذیرفته که توجه شما را به مفاد آن جلب می نماییم.

 

 لطفا به اختصار خودتان را معرفی نمایید:

کبری راد
کبری راد

کبری راد هستم فارغ التحصیلان رشته علوم اجتماعی- خدمات اجتماعی از دانشگاه آزاد رودهن و کارمند رسمی اداره کل بهزیستی استان گیلان با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری در حوزه های مختلف بهزیستی و در سطوح اجرایی و مدیریتی و کارشناسی.

 

شعبه استانی گیلان از چه زمانی آغاز بکار کرد؟
یکی از آرزوهای دیرینم ادای وظیفه ای بود که پس از قرائت سوگند نامه مددکاری اجتماعی در اسفند ۱۳۷۳ بر عهده ام گذاشته شده بود وبا پشت سرگذاشتن کوله باری از تجربه و آشنایی و همکاری با مددکاران اجتماعی فعال در جامعه و در سطح ملی این خلا را در زندگی حرفه ای خود احساس می نمودم و با بضاعت اندک خود همواره درصدد این بودم قدمی هرچند کوچک برای این حرفه مقدس بردارم .

در طول خدمتم در بهزیستی با یکی از مدیران موفق، خلاق و صاحب نظر در بهزیستی آشنا شدم . آقای موسوی چلک که در هر برهه دریچه جدیدی را در امر توسعه فعالیت های تخصصی حرفه مددکاری اجتماعی در بهزیستی باز نموده و الحق زحمات فراوانی را در تثبیت جایگاه حرفه ای و تخصصی سازمان متحمل گردیدند . فرصتی فراهم شد تا مددکاران اجتماعی علاقمند و متعهد نیز در سراسر کشور از منظرهای مختلف در امر کاهش ، کنترل و تحدید آسیب های اجتماعی قدمی بردارند.
در اوایل سال ۹۱ پس از تبادل نظر و اعلام آمادگی ، جناب  آقای موسوی این وظیفه مهم را (راه اندازی شعبه استانی انجمن) بر عهده ام گذاردند و در ۲۴ اردیبهشت ۹۱ طی ابلاغ رسمی به عنوان مسئول دفتر انجمن مددکاری اجتماعی در استان گیلان منصوب و آغاز بکار نمودم. و به منظور معرفی فعالیت های انجمن و عضوگیری و شناسایی مددکاران اجتماعی فعال در استان بخشی از کلینیک مددکاری اجتماعی سفیر سلامت را که صاحب امتیازی آن را برعهده دارم به عنوان دفتر شعبه معرفی نمودم.

 

لطفا شمه ای از فعالیت شعبه گیلان را معرفی نمایید.

جلسه انجمن مددکاری اجتماعی شعبه گیلان
جلسه انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه گیلان

در ابتدا با اخذ ابلاغ و مجوز فعالیت به عضو گیری از مددکاران اجتماعی، کارشناسان رشته های مرتبطی که در پست مددکاری اجتماعی فعالیت می نمایند و هم چنین صاحب منصابان و فرهیختگان استانی دعوت به عمل آورده و با فراخوان عمومی و برگزاری جلسات توجیهی درصدد جذب و شناسایی افراد علاقمند برآمدم به گونه ای که در حال حاضر بیش از ۴۷ نفر عضو پیوسته،وابسته و افتخاری در انجمن فعالیت می نمایند
در وهله بعد با انجام مکاتبات لازم و معرفی انجمن با استانداری،مدیریت ستادبحران استان،ادارات بهزیستی استان،کانون مراکز مددکاری اجتماعی گیلان،دانشگاه علمی کاربردی اداره کل زندانها و دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی جلساتی برگزار و فعالیت های انجمن بشکل مبسوط معرفی گردید.
هم چنین  شرکت ۱۰ نفر از اعضای شعبه استانی  در گارگاه آموزشی نقش مددکاران اجتماعی در بلایای طبیعی که با همکاری انجمن مددکاری اجتماعی ایران و هلال احمر کشور در مهرماه ۹۱  برگزار شده بود .
برگزاری اولین جلسه هم اندیشی و اعطای کارت عضویت به اولین گروه اعضای انجمن شعبه استانی ، اجرا و پخش  سرود ملی مددکاری اجتماعی در گیلان برای اولین بارو تشریح اهداف انجمن و فراخوان مقالات پژوهشی و کاربردی از جمله اهداف برگزاری این جلسه بوده است.
نشت با ریاست ومعاونت محترم دانشگاه علمی کاربردی اداره کل زندانها و معرفی انجمن و حضور در یکی از کلاسهای دانشجویان دوره کاردانی و تشریح برنامه ها و اهداف شعبه استانی در انجمن و هم چنین اعلام آمادگی برای مدیریت ساماندهی برنامه کارورزی  از دیگر برنامه های این شعبه بوده.

کبری راد
کبری راد

هم چنین  نشست با ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و ارائه اساسنامه و معرفی انجمن و اعلام همکاری در خصوص ساماندهی برنامه کارورزی دانشجویان از دیگر فعالیتهای این شعبه بوده است.

راه اندازی وبلاگ اختصاصی شعبه استان و درج اخبار مهم به آدرس        http://guilansocialworkers.ir

 

برنامه های آتی شعبه ؟
شناسایی مددکاران اجتماعی فعال در استان
اقدام در خصوص برگزاری همایش تقدیر از مددکاران اجتماعی استان به پاس خدمات حداقل ۳۰ ساله در استان.(در حال تدوین )
تعامل و همکاری همه جانبه با انجمن مددکاری اجتماعی ایران.
برگزاری همایشهای تخصصی استانی
برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در حیطه مددکاری اجتماعی
نشست و تعامل با اساتید و مدرسین دانشگاههای علمی کاربردی در رشته مددکاری اجتماعی در استان با اساتید انجمن و کشور

 

بهترین خاطره؟
یکی از بهترین خاطراتم در همکاری با انجمن اول خبر ارزشمند و تاثیر گذاربه عضویت درآمدن انجمن مددکاران اجتماعی ایران فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی IFSWبود. که یکی از دستاورد مهم انجمن می باشد و می تواند در معرفی و جایگاه حقیقی انجمن و اعضای آن کمک شایانی نماید.
و از دیگر خاطرات خوبی که از زمان راه اندازی دفتر انجمن دارم استقبال خودجوش همکاران بهزیستی است که به محض اطلاع از راه اندازی شعبه اعلام آمادگی نمودند و با طیب خاطر و  به واسطه حضور ارزشمند ریاست محترم انجمن مددکاری اجتماعی ایران آقای موسوی چلک و همکاری من با این انجمن عضو گردیدند و آن دسته از عزیزانی که به عنوان مددکار تجربی در حال فعالیت می باشند علیرغم آنکه به واسطه مفاد اساسنامه نمی توانند به عضویت انجمن درآیند اما با شور و شعف فراوان اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری را در جهت پیشبرد اهداف انجمن نموده اند که این خود نشانگر میزان درجه اعتماد و حسن نظر همکاران به حرفه مددکاری اجتماعی است که تا تعیین جایگاه حقیقی خود راهی پر پیچ و خم در پیش رو دارد.

انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه گیلان
انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه گیلان

 

آدرس انجمن: رشت بلوار آیت ا…رودباری جنب پارک شهرداری مجتمع ایرانیان طبقه دوم شعبه استانی انجمن مددکاری اجتماعی ایران تلفن:۰۱۳۱۵۵۱۷۲۶۷

 

منبع: روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران