آموزش و کسب مهارت مهمترین رکن اشتغالزایی است

حسین زارع صفت مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مراسم افتتاح اولین مرکز توانمندسازی و آموزش تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی گفت: آموزش و کسب مهارت مهمترین رکن اشتغالزایی است و شهرداری تهران به منظور توسعه اقتصاد شهر و بهبود زندگی شهروندان با راه‌اندازی تعاونی های محلی نسبت ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان اقدام کرده است.

زارع صفت تصریح کرد: این مرکز در بحث تراش سنگهای قیمتی و کاربردی کردن آنها در فعالیت‌های مربوط به تزیینات و جواهرات را محیا می کند و در سه سطح به علاقمندان آموزش می دهد.

حسین زارع صفت
حسین زارع صفت

وی ادامه داد: یکی از جهت گیریهای ما مهارت آموزی در مشاغلی است که ارزش افزوده بالایی دارند و در این زمینه نیز علاقمندان می توانند در نوآوری و کمک به جامعه مخاطب خود خانواده و معیشتشان کمک کنند.

زارع صفت تصریح کرد: یکی از معضلات شهری این است که جوانان ما مشکل کسب و کار دارند و این مشکل در اقتصاد شهر نیز تاثیر دارد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های شهرداری تهران گفت: این مرکز می تواند الگویی برای توسعه مراکز دیگر باشد. چون در برخی ازموارد ارزش افزوده تراش سنگهای قیمتی تا ۳۰۰ درصد بود است و این سنگها علاوه بر اینکه مصرف داخلی دارند برای صادرات نیز استفاده می شوند

اعطای وام خود اشتغالی به تعاونی‌های محلی منطقه ۷

محمود منیعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه‌ی ۷ تهران نیز در این مراسم گفت: با ایجاد این مرکز، علاوه بر اشتغال‌زایی زمینه‌ی ایجاد کارگاه‌های خانگی را می‌توانیم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با یک تکنولوژی کوچک، هنرجویان می‌توانند از هنر خود، در خانه نیز استفاده کنند. با توجه به مشکلاتی که بانوان تهرانی، یا سرپرست خانوارها یا بدسرپرست‌ها دارند، این آموزش می‌تواند منبعی برای درآمدزایی و ایجاد شرایط بهتر باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۷ شهرداری تهران با اشاره به ایجاد نخستین تعاونی شیرینی‌پزی و تولید‌، بسته‌بندی و توزیع صنایع دستی و مواد غذایی در تهران در روزهای گذشته، بیان کرد: در منطقه‌ی ۷ تهران، مرکزی را به‌عنوان پایلوت برای افرادی که درخواست ایجاد تعاونی دارند، ایجاد کردیم. براساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت تعاون امضا کردیم به این هنرجویان وام داده می‌شود تا بتوانند برای خود اشتغال‌زایی کنند.

منبع: سایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

۱۸/۱۱/۹۱