حضور حامد علمایی در مقر سازمان ملل در جمع مدیران فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی

این هفته اعضای کمیسیون سازمان ملل متحد این فدراسیون، از تمام نقاط جهان  در سوئیس گردهم آمدند تا روابط بین آژانس های مختلف سازمان ملل و کمیسیون را تقویت کنند.
این گروه، که در رأس آن، دکتر روری تروئل، دبیرکل فدراسیون حضور داشت، جلساتی با مقامات سازمان بهداشت جهانی، سازمان بین‌المللی کار، دفتر کمیسر حقوق بشر و مؤسسه تحقیقات ملی متحد برای توسعه اجتماعی برگزار کردند.

به گزارش این وبسایت، در این جلسات، مقامات سازمانهای مذکور، نقش مددکاران اجتماعی را در تسهیل و ایجاد مشارکت در توسعه اجتماعی به رسمیت شناختند و ستایش کردند و  اذعان داشتند که باید روابط سیستماتیک‌تری بین آژانس‌های سازمان ملل و فدراسیون ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، یکی از مقامات سازمان ملل اظهار داشت: «تاکنون ما با مددکاران اجتماعی فردی مشورت کرده‌ایم، اما می‌توانیم ارزش افزوده قابل توجهی از کار به روش جدید یعنی به صورت نظام مند با فدراسیون ایجاد کنیم».

وی همچنین به اهمیت توسعه روش‌شناسی و زبان مشترک برای مددکاران اجتماعی در کار با آژانس های مختلف سازمان ملل تأکید کرد. 

در این جلست تأکید شد که مشارکت انجمن های ملی مددکاری اجتماعی در اجرای پروژه های دفاتر سازمان ملل توسعه یابد.

جلسات مشابهی نیز با نماینده فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیتهای وابسته برگزار شد و درباره نقش مددکاران اجتماعی در واکنش به شرایط بحرانی بحث و تبادل نظر شد.

در این سفر، دیدار و ملاقات هایی هم در دانشکده‌های مددکاری اجتماعی سوئیس با دانشجویان و استادان این دانشکده ها صورت گرفت.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران