گزارش‌های ارائه شده شهروندان به اورژانس اجتماعی محرمانه است

اورژانس اجتماعی
اورژانس اجتماعی

کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: طبق قانون تمام گزارش‌های ارائه شده به اورژانس اجتماعی، محرمانه بوده و کسی حق افشای آنها را ندارد.

محمد غفاری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از امنیت اطلاعات و شخص ارائه کننده اطلاعات به کارشناسان اورژانس اجتماعی، اطمینان کامل داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۲ کارشناس در رشته‌های روانشناسی و مددکاری در قالب ۱۳ تیم خودرویی سیار، ۱۰ مرکز مداخله در بحران و هفت پایگاه خدمات اوژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند.

محمد غفاری‌زاده گفت: از ۱۰ مرکز مداخله در بحران سه واحد در مشهد و بقیه در شهرستان‌های استان مستقر هستند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: پایگاه‌های خدمات اجتماعی نیز علاوه بر حرم مطهر، پایانه مسافربری و زندان مشهد، در شهرستان‌های خواف، رشتخوار (شهر جنگل) و سبزوار واقع شده‌اند.

وی در مورد خدمات اورژانس اجتماعی گفت: این مرکز فوریت اجتماعی در زمینه‌های همسرآزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، کودکان خیابانی، متقاضیان طلاق، اختلال هویت جنسی، دختران فراری و زنان آسیب دیده اجتماعی، به شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

غفاری‌زاده گفت: تمام شهرستان های استان دارای خط تلفن ۱۲۳ هستند و شهروندان می توانند علاوه‌بر مراجعه مستقیم به واحدهای ثابت و سیار اورژانس اجتماعی، موارد مشکوک به آسیب و فوریت اجتماعی را از طریق تلفن به مراکز اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: باید توجه داشت که اورژانس اجتماعی، یک تشکیلات نوپا و جدید است و امکانات کمی دارد و اعتبارات محدود در مقایسه با جمعیت و میزان آسیب‌های استان نیز از جمله موانع خدمت رسانی مطلوب به شهروندان محسوب می‌شود.
منبع: خبرگزاری مهر