مطالبه اجتماعی به معنای مقابله با دولت نیست

رئیس انجمن مددکاری ایران در سی‌و یکمین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران با عنوان «مددکاری اجتماعی و مطالبه‌گری اجتماعی» از برگزاری کنگره ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در سال آتی خبر داد و گفت: با مطالبه گری اجتماعی، مسئولیت پذیری در بخش اجتماعی محقق می شود.
635971851094128382_C
به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، سید حسن موسوی چلک در همایش مسئولیت اجتماعی و مطالبه اجتماعی که با حضور “انوشیروان محسنی بندپی” معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: امروز در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم مطالبه اجتماعی را به عنوان یک حق شهروندی پیگیری کنیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تصریح کرد: برداشت ما از مطالبه‌گری، تقابل و مقابله با دولت نیست؛ چراکه معتقدیم این امر در سایه تعامل حقوق شهروندی فراهم خواهد شد.

وی سکوت در مقابل مطالبات اجتماعی را نپذیرفت و ادامه داد: شهروندان نیز باید نسبت به حقوق اجتماعی خود همانند سایر موارد از جمله توسعه فیزیکی شهر و … حساس باشند؛ چراکه هم اکنون بستر مناسبی برای نهادینه کردن بنای مطالبه اجتماعی فراهم است و در این مسیر باید حرکت کنیم.

موسوی چلک، تحقق سلامتی اجتماعی را مهمترین ماموریت مددکاری اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: سال آینده کنگره ملی ۶٠ ساله مددکاری اجتماعی ایران را با شعار مدارای اجتماعی و تقویت مشارکت مردمی برگزار خواهیم کرد.