اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار در سطح استان اردبیل خبر داد.
خبرگزاری فارس: اجرای طرح غربالگری جسمی زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در نشست معاونان امور اجتماعی بهزیستی شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: در این طرح ۳۰۰ زن مورد توجه و غربالگری جسمی قرار گرفتند تا سلامت آنها بیش از گذشته مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی از پرداخت مستمری به خانواده‌های نیازمند به تعداد سه هزار و ۴۰۰ خانوار خبر داد و تصریح کرد: بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و شهری در دست اقدام است که یک‌هزار و ۸۰ نفر در مناطق روستایی و ۹۳۴ نفر در مناطق شهری از این خدمات استفاده می‌کنند.

احمدیان از ارائه خدمات به دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش خبر داد و خاطر نشان کرد: بهزیستی به بیش از ۲۲۰ دانشجو و یک‌هزار و ۲۵۰ نفر دانش‌آموز خدمات مختلف و حمایتی ارائه می‌کند.

این مسئول با اعلام اینکه ۲۵۵ کودک از فرزندان بی‌سرپرست مورد حمایت و مراقبت قرار گرفته و حرکت خوب نگهداری از این کودکان نزد خانواده‌ها به عنوان فرزندخوانده عملیاتی شده است، اضافه کرد: اجرای طرح یک مرحله غذای گرم به کودکان برای کاهش فقر غذایی در مهدها انجام شده که در این زمینه بیش از یک‌هزار و ۹۳۱ کودک تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تعداد کودکان برخوردار از فعالیت‌های مهد کودک شهری و روستایی را بیش از هفت هزار کودک اعلام کرد و ادامه داد: اجرای طرح تأمین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین درآمدی در ثبت‌نام مهدها و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای دانش و مهارت مدیران و مربیان مهدهای کودک انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: ما شاهد ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره‌ای، حقوقی و روان‌پزشکی به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی بودیم که در این زمینه شش هزار و ۶۶۳ نفر خدمات دریافت کردند.

احمدیان از دایورت خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به مرکز استان و پاسخگویی کارشناسان خبر داد و یادآور شد: با هدف کاهش آسیب طلاق در مشگین‌شهر شاهد راه‌اندازی مرکز کاهش طلاق به عنوان یک آسیب جدی بودیم.

وی از اجرای پایش کلیه پرونده‌های دولتی و غیردولتی و صدور دفترچه‌های خدمات درمانی مددجویان خبر داد و گفت: سعی شده است معافیت سربازان یکی از فرزندان ذکور و زنان سرپرست خانوار تأمین شود.

احمدیان از واگذاری امورات مددکاری و همچنین ۲۶۰ واحد مهد کودک به کلینیک‌ها و مؤسسات خیریه و غیردولتی خبر داد و افزود: در سطح استان ۲۲ گروه همیار با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود از بازتوانی و ایجاد اشتغال برای ۳۵۱ نفر از زنان سرپرست خانوار و افراد نیازمند خبر داد و تصریح کرد: اولویت اصلی ما توانمندسازی خانواده‌ها در اشکال و قالب‌های مختلف و متنوع است تا از پوشش حمایتی خارج شوند.

منبع: خبرگزاری فارس