اجرای طرح مددکار محوری در کردستان

کمیته امداد امام خمینی (ره)به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعدازظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی مددکاران کمیته امداد استان کردستان در سنندج با بیان اینکه استارت اجرای طرح مددکار خانواده از سال گذشته در این استان زده شده است، اظهار کرد: این طرح در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش با استفاده از ظرفیت‌های موجود در امداد، جذب کمک‌های مردم به ویژه حامیان و تقسیم متوازن خدمات در بین مددجویان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساختار جدید امداد هر نوع تحولی باید خود را در زندگی فقرا نشان دهد، افزود: این تحولات باید در ارتقاء سطح فرهنگی، معیشتی و زندگی مددجویان تأثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: امدادگری در کمیته امداد به ویژه مددکاری یک شغل نیست و اگر کسی با نگاه شغل وارد بدنه این سیستم ‌شود زیان کرده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: کار در کمیته امداد مقدس است و کسانی که در این نهاد فعالیت می‌کنند باید تنها هدفشان خدمت صادقانه به نیازمندان و جامعه هدف باشد.

به گفته وی، مددکاران باید درد دردمندان و نیاز فقرا و ایتام را با تمام وجود حس کرده و با روح و روان خویش لمس کنند تا این نهاد در انجام وظایف خود توفیقات بیشتری به دست آورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بر مسلح شدن به علم روز و به‌روز شدن اطلاعات را از مهم‌ترین ویژگی‌های مددکاران موفق و توانمند دانست و بیان کرد: به‌روز بودن مددکاران به عنوان گلوگاه ورود مددجویان به خانواده کمیته امداد نقش مهمی در تحقق اهداف این نهاد مقدس دارد.

موسی‌نژاد استفاده از یافته‌های روز دنیا توسط مددکاران را ضروری خواند و بیان کرد: تا زمانی که مددکاران این نهاد توانمندی و تخصص کافی نداشته باشند، نمی‌توانند در انجام وظیفه خود موفق عمل کنند.

وی تصریح کرد: دقت و تخصصی عمل کردن مددکاران به ویژه در بحث اطلاع‌گیری موجب هدفمند شدن بیش از پیش خدمات این نهاد به جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان ارتباط و تعامل بیش از پیش مددکاران با نهادها و حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: ارتباط و تعامل هدفمند بین حوزه‌های مختلف ضمن کاهش بار کاری نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف دارد.

موسی‌نژاد برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور معاون حمایت به صورت مستمر را ضروری خواند و گفت: برگزاری این جلسات نقش مهمی در رفع مشکلات و موانع این حوزه و ارائه خدمات هرچه بهتر به مددجویان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: استفاده بهینه از حداقل امکانات به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مددجویان و ارباب رجوع مهم‌ترین اولویت مددکاران باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان خواستار به‌روزآوری اطلاعات مددجویان شد و گفت: آشنایی و تسلط بر نرم‌افزار جامع نیز باید در دستور کار همه مددکاران این نهاد قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس