اخبار همایش: سیاست‌گذاری‌ها باید پیوست خانواده داشته باشند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: لازم است در مطالبه‌گری‌ها خانواده را فراموش نکرده و کاری کنیم هر عرصه‌ و سیاستی که تصمیم‌گیری می‌شود، پیوست خانواده داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سید حسن موسوی چلک در همایش ملی سیاست‌گذاری اجتماعی در حوزه خانواده گفت:این اولین همایش در این حوزه است که با سیاستگذاری مناسب،سازمانها و کارشناسان حوزه خانواده با مفاهیم آشنا می شوند تا نحوه برنامه‌ریزی در این زمینه مشخص شود.

وی ادامه داد: لازم است سیاست‌های مربوط به خانواده را نشر و در برنامه‌ها مدنظر قرار دهیم و در مطالبه‌گری‌ها خانواده را فراموش نکنیم، چراکه در صورت برخورداری خانواده از سلامت، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

موسوی چلک گفت: در دین ما نیز به سیاست اجتماعی خانواده اشاره شده است و لازم است این سیاست‌ها بازگو شوند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تصریح کرد: از مشکلاتی که داریم این است که سیاستها تدوین می شوند ولی آثارش را در برنامه ها نمی بینیم و باید کاری کنیم و در هر عرصه ای که تصمیم گیری می شود پیوست خانواده داشته باشد.

وی افزود: به دنبال خانواده و جامعه با نشاط هستیم و براساس تحلیل ما، خانواده مورد وثوق ترین نهاد جامعه است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد و حساسیت جامعه را نسبت به آن برانگیخت.