اشتغال زندانیان به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد

شهروز افخمی
شهروز افخمی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر لزوم توجه به فضای کسب و کار در زندان، تصریح کرد: لازمه تحقق اشتغال زندانیان تغییر نگاه مدیریتی در زمینه کسب وکار در محیط زندان است.

شهروز افخمی در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: اشتغال زندانیان در زندان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر فرد در طول گذراندن دوران محکومیت در زندان بتواند تحت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای قرار گرفته و مشغول به کار شود، می‌تواند بعد از خروج از زندان آتیه خود را تأمین کند.

وی اشتغال را راهکار مناسبی برای گذراندن روز‌های سخت زندان خواند وتصریح کرد: اگر فرد بتواند در زندان کار کند، اشتغال می‌تواند برایش به منزله مسکنی برای گذران روز‌های سخت زندان باشد.

افخمی ادامه داد: از دیگر سو عموم زندانیان افرادی هستند که سرپرست خانوارند و اشتغال در زندان می‌تواند عاملی برای تأمین نیاز‌های مالی خانواده‌های زندانیان باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه مسئولان باید موانع سر راه اشتغال زندانیان را بردارند، گفت: یکی از معضلات پیش‌روی زندانیان برای فعالیت‌های تولیدی، کمبود فضاهای کارگاهی است که باید با توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در این عرصه مرتفع شود.

وی مدیریت صحیح در عرصه اشتغال زندانیان را حلقه مفقوده در زندان های کشور خواند وافزود: ۶ شیفته کردن کار زندانیان در طول ۲۴ ساعت، می‌تواند راهکار مقطعی و مناسبی برای جبران کمبود فضای اشتغال زندانیان باشد.

افخمی گفت: لازمه تحقق اشتغال زندانیان تغییر نگاه مدیریتی در زمینه کسب وکار در محیط زندان است تا بتوانند در قالب بهره‌وری مناسب از فضای موجود زندانیان و آموزش متنوع زمینه‌های شغلی، فعالیت این افراد را به سوی درآمدزایی سوق دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در مورد پیامد‌های منفی بی‌توجهی به اشتغال زندانیان، تصریح کرد: توجه به اشتغال زندانیان می‌تواند آسیب‌های اجتماعی در داخل و خارج زندان را کاهش دهد./

منبع: تارنمای خانه ملت ۷ اسفند ۹۱