اولویت‌های کاری سرپرست جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

سرپرست جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در آغازین روزهای ورود از اولویت‌های کاری خود در دانشگاه سخن گفت. محمد تقی جغتایی سرپرست جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص اولویت‌های کاری خود افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاهی تخصصی در حوزه توانبخشی، رفاه اجتماعی و سلامت اجتماعی است و امید داریم با توجه به ابلاغ وزیر بهداشت شاهد اقداماتی که منجر به مرجعیت علمی دانشگاه در قلمروهای سلامت اجتماعی، روانی و توانبخشی می‌شود باشیم.

جغتایی در ادامه خاطر نشان کرد: این دانشگاه مبتکر سلامت اجتماعی دارنده اولین مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است و امید داریم با حضور دکتر ملک افضلی که از بنیانگذاران نظام سلامت است، بتوانید شاهد کمک به تبیین و تدوین برنامه‌های علمی مرتبط با رفاه و سلامت اجتماعی باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: رصد اقدامات سلامت روان، اجتماعی و توانبخشی در کشور، تشکیل نظام برنامه ریزی برای متولیان حوزه رفاه، توانبخشی و سلامت اجتماعی به نحوی که این دانشگاه جایی باشد که نظام‌های پیشگیرانه و نظام‌های ارائه خدمات را برای نهادهای متولی تعریف کند، ارتقاء همکاری‌های بین بخشی این دانشگاه نهادهایی روانی وزارت بهداشت، وزارت رفاه، تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، مرکز پژوهش‌های استراتژیک ریاست جمهوری و… که در حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی هستند.

 

 دانشگاه علوم بهزیستی الگوی ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در منطقه

محمد تقی جغتایی سرپرست جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با توجه به پتانسیل خوبی که دارد می‌تواند الگوی ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و سرویس‌های اجتماعی در سطح منطقه باشد.

 

 تزریق منابع مالی به مراکز تحقیقاتی، پژوهشی در هفته پژوهش

رئیس مرکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته پژوهش قرار داریم، امیدواریم بتوانیم شاهد تزریق منابع مالی به مراکز تحقیقاتی و گروه‌های آموزشی باشیم که در این عرصه نیز حرکت‌هایی را شروع کرده‌ایم و اولویت اصلی حمایت مالی از آن پایان نامه‌هایی است که منجر به حل مشکلات باشد.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه عنوان کرد: تاسیس دفتر تکنولوژی توانبخشی که محصولات دانش بنیان را در حوزه تکنولوژی‌های توانبخشی اعم از وسایل توانبخشی، کلینیک‌های توانبخشی، تست‌ها طراحی کند از دیگر برنامه‌های استراتژیک کلی دانشگاه است.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات ژنتیکی که یکی از مراکز مطرح بین المللی است به مرکز بین المللی پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی در منطقه تبدیل خواهد شد.

محمد تقی جغتایی تشکیل شورای راهبردی متشکل از صاحبنظران داخل و خارج دانشگاه که در حوزه‌های سلامت اجتماعی، روانی و توانبخشی صاحب نظرند و در گذشته مسئولیت‌های علمی و اجرایی داشته‌اند که از دیگر اولویت‌های کاری خود بر شمرد.

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  ضمن بر شمردن برخی از اولویت‌های کاری خود، افزود: امید داریم تا با بهره گیری از بکارگیری از توان علمی همه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در اجرای سیاست‌های دانشگاه و برنامه راهبردی دانشگاه گام برداریم و شاهد سرافرازی و ارتقاء روز افزون کشور در عرصه‌های علمی، اجتماعی و… باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان