ایده‌های اجتماعی مالکیت فکری می‌گیرند

ایده های برتر اجتماعی
ایده های برتر اجتماعی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از برگزاری نخستین جشنواره ایده‌های برتر اجتماعی به منظور ثبت مالکیت فکری ایده‌ها در کشور خبر داد.

سیدحسن موسوی چلک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تاکید براینکه در حوزه اجتماعی باید مالکیت معنوی داشته باشیم اظهار کرد: در حوزه اجتماعی ایده‌هایی وجود دارد که بسیار سرآمد است و این ایده‌ها باید ثبت شود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره ایده‌های برتر اجتماعی به منظور ثبت مالکیت فکری ایده‌ها در پاییز امسال در کشور خبر داد و افزود: جلسه‌های بسیاری با وزارت دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مذکور برگزار شده است.

موسوی چلک وزارتخانه‌های مذکور را مسئول شورای سیاست‌گذاری مباحث اجتماعی در کشور خواند و تصریح کرد: پوستر جشنواره ایده‌های برتر اجتماعی از چهار ماه گذشته طراحی شده و منتظر هستیم وزارت ارشاد اعلام کند که به ایده‌های اجتماعی مالکیت فکری می‌دهد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اضافه کرد: افرادی که در زمینه‌های اجتماعی دارای ایده هستند می‌توانند به سایت انجمن مذکور مراجعه کرده و از این طریق ایده‌های خود را برای انجمن ارسال کنند.

وی ادامه داد: امروز در آغاز راه هستیم و با تلاش می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که تندیس اجتماعی در ۱۰ سال آینده اعتبار داشته باشد.

موسوی چلک خواستار تلاش متخصصان امور اجتماعی در ارائه ایده‌های اجتماعی شد و اظهار کرد: یک ایده گاهی می‌تواند دنیا را فتح کند و لازمه این امر خلاقیت است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اشراف در زمینه اجتماعی به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری ایده‌های اجتماعی را مهم خواند و یادآور شد: مهم‌ترین شرط ایده‌پردازی اعتماد به‌نفس است.

وی به تقویت کارگروه‌های انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: امسال مددکاری تخصصی مداخله در سوانح و بلایای طبیعی در کشور تقویت می‌شود.

موسوی چلک با اشاره به برگزاری همایش مددکاران اجتماعی کشور در ششم خرداد ماه امسال در تهران، تصریح کرد: پژوهش‌های مددکاری اجتماعی در همایش مذکور ارائه می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران حضور در جلسه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، ارتباط با جامعه جهانی و تبادل اطلاعات و انتقال داده‌ها به صورت متقابل را از جمله برنامه‌های این انجمن در سال جاری اعلام کرد و افزود: امسال در ۱۰ استان شعبه انجمن مددکاران اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی به صورت زنجیره‌ای است و هر کدام بر دیگری تاثیر می‌گذارد اما آسیب‌های مواد مخدر صنعتی، فضای مجازی و درون خانواده باید جدی‌تر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری فارس