برگزاری نمایش درمانی زنان آسیب دیده اجتماعی برای اولین بار در سالن ایوان شمس

حسین زارع صفت
حسین زارع صفت

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود گسترده‌ای داشته اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این مهم را به انجام رساند و نیازمند مشارکت دیگر دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های اجتماعی است، گفت: برای اولین بار در کشور نمایش درمانی در بحث آسیب‌های اجتماعی توسط بانوان آسیب دیده برگزار می‌شود که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

به گزارش ایلنا، “حسین زارع صفت” عصر روز گذشته در مراسم اولین نمایش درمانی زنان آسیب دیده اجتماعی (خلیفه خداوند) که در ایوان شمس برگزار شد، بیان کرد: این اولین بار است که این نمایش نامه در کشور برگزار می‌شود و رویکردی است که شهرداری تهران برای بازگشت افراد آسیب دیده اجتماعی به زندگی سالم صورت می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه شهرهای بزرگ بیش از دیگر شهر‌ها دچار اینگونه آسیب‌ها هستند، گفت: مدیریت شهری در قبال این افراد هم مسئولیت قانونی و هم مسئولیت انسانی، اسلامی و اجتماعی دارد. آنچه در تهران در مورد بحث آسیب‌های اجتماعی شاهد هستیم، تماما تولید تهران نیست و کلکسیونی از آسیب‌های اجتماعی دیگر شهر‌ها در تهران است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری در بحث آسیب‌های اجتماعی ورود بسیط و گسترده‌ای داشته، بیان کرد: از سطح محله تا سطوح بالا‌تر کارهایی که صورت گرفته از جمله ساماندهی اولیه و نگهداری موقتی این افراد است اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این مهم را به انجام رساند. جمع آوری و ساماندهی بهینه این افراد با کمک دیگر دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های اجتماعی نتیجه بخش‌تر خواهد بود.

زارع صفت با بیان اینکه دغدغه ما این است که چگونه می‌توانیم این سیکل از آسیب‌های اجتماعی را دگرگون کنیم، تصریح کرد: موضوعات آسیب‌های اجتماعی تنها با اقدامات فیزیکی قابل رفع نیست و این امر نیازمند تغییر جدی در خود فرد است و در این راستا ما تلاش کردیم نگاه‌مان را تغییر دهیم. روش‌ها راتغییر دهیم و امکانی فراهم سازیم برای توانمند سازی این افراد تا بتوانند زندگی بهتری را در جامعه تجربه کنند.

وی با تاکید به توجه به کرامت انسانی افراد آسیب دیده اجتماعی، خاطرنشان کرد: حداقل توجه به کرامت انسانی برای این افراد بسیار مهم است و در این راستا باید از روش‌هایی استفاده شود که بتواند او را به کرامت اولیه‌اش نزدیک کند تا قدر و منزلت خود را بداند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به نمایش نامه (خلیفه خداوند) اظهار کرد: این نمایش درمانی توسط خود بانوان آسیب دیده اجتماعی برگزار می‌شود و امیدواریم نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. البته این شیوه‌ها زمان بر است و نیازمند توجه همگانی است. آنچه امروز عرضه می‌شود گزارش تغییر رفتار این افراد و استفاده از آموزه‌های دینی درون فرد است.

زارع صفت افزود: امیدواریم این دسته اقدامات توسط همه دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی به انجام رسد و بتوانیم بیش از پیش در این زمینه به خدمت رسانی و ادای دین به این افراد بپردازیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا