جلسه کمیته سازمان ملل فدراسیون آنلاین برگزار شد

اولین جلسه کمیته جدید فدراسیون بین المللی مدکاران اجتماعی در سازمان ملل متحد (دفتر بانکوک) با حضور عضو ایرانی این کمیته برگزار شد.
با توجه به شیوع ویروس COVID-19 در جهان، این جلسه که قرار بود پس از برگزاری مراسم روز جهانی مددکاری اجتماعی در مقر سازمان ملل متحد در بانکوک تشکیل شود، به صورت مجازی برگزار شد.

“حامد علمایی” نماینده ایرانی این کمیته که امور مرتبط با پناهندگان، مهاجرت و کودکان را در این کمیته بر عهده دارد در این جلسه، شرحی کلی از وضعیت پناهندگان در منطقه ارائه داد.

وی ضمن اشاره به آوارگان فلسطینی، سوری، افغانستانی و روهینگیایی، منطقه ی آسیا اقیانوسیه را یکی از درگیر ترین مناطق جهان با موضوع پناهندگی دانست.

علمایی همچنین با مرور ساختار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد که در قدم اول اسناد بین المللی مددکاری اجتماعی از قبیل تعریف جدید جهانی مددکاری اجتماعی و بیانیه بین المللی اخلاق مددکاری اجتماعی به دفاتر سازمان ملل متحد ارسال و معرفی گردد. 

در نهایت هر یک از اعضا گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده توسط مددکاران اجتماعی در شرایط ناشی از همه گیری این بیماری در کشورهای خود مطرح کردند که اقدامات ایران با توجه به وضعیت ویژه این کشور بسیار جالب توجه بود.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران