اطلاعیه شماره ۱ دبیرخانه کنفرانس منطقه ای مددکاری اجتماعی ۲۰۲۳: دعوت به فعالیت داوطلبانه در انجمن مددکاران اجتماعی ایران

هوالعزیز

دوستان و همراهان عزیز، مددکاران اجتماعی گرانقدر و اعضای محترم انجمن مددکاران اجتماعی ایران

انجمن مددکاران اجتماعی ایران یک تشکل صنفی-علمی است که به صورت غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی فعالیت می کند. امور این انجمن در همه بخش ها اعم از اعضای هیات مدیره، مسئولین کارگروه ها، فعالیت های بین المللی و امور اجرایی کارگاه ها و همایش ها به طور داوطلبانه انجام می شود. این انجمن در حوزه های مختلف اعم از پیگیری های صنفی، تدوین محتواهای علمی، فعالیت با هدف ارتقاء جایگاه حرفه، مشارکت در سیاستگذاری و تهیه و ارائه پیشنهادات کاربردی در حوزه های عمل مددکاری اجتماعی از جمله مواردی است که انتظار می رود در انجمن مددکاران اجتماعی ایران انجام گیرد. همه این امور، نیازمند مشارکت و همراهی عملی اعضای انجمن است. مددکاری اجتماعی در ایران، ظرفیت های تحسین برانگیزی دارد و افراد زیادی در گوشه گوشه این سرزمین هستند که می توانند به تحقق هدفها و مأموریت های انجمن کمک کنند و به راستی در سالهای اخیر، به شکل های مختلف این همراهی را نشان داده اند و همین همراهی ها بود که موقعیت و جایگاه مددکاری اجتماعی و انجمن مددکاران اجتماعی ایران را به آنچه امروز می بینیم رسانده است. امروز انجمن و نمایندگان مددکاری اجتماعی در عرصه های مختلف محلی، ملی و حتی بین المللی حیثیت به مراتب والاتری نسبت به قبل دارند و کلام و ایده های متخصصین این حرفه به شکل بهتری به گوش سیاستگذاران و مسئولین از یک سوی و مردم و جامعه هدف از سوی دیگر می رسد و از این جهت مثل همیشه سپاسگزار همراهی ها هستیم.

با وجود این باور داریم که اولاً ظرفیت انجمن مددکاران اجتماعی ایران، حتی با شرایط دشوار امروز، بسیار بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده است؛ ثانیاً اینکه ذات مشارکت محور و داوطلبانگی فعالیت های انجمن ها حکم می کند که ایده ها در کنار هم خلق شود و دست به دست هم به عمل درآیند و ثالثاً اینکه قدرت و نفوذ کلام و عمل یک مجموعه در گرو همدلی و همبستگی و حضور اعضای آن است. انتخاب ایران به عنوان میزبان مهمترین واقعه منطقه ای مددکاری اجتماعی در سال ۱۴۰۲ ، یک فرصت بزرگ برای گسترش تعامل با دانشمندان و دانشگاه های مهم منطقه و در عین حال نشان دادن ظرفیت های مددکاران اجتماعی کشور، ضرورت این همبستگی و تشریک مساعی را بیشتر کرده است.

از این روی، هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران با کمال میل و اشتیاق دست یاری به سوی مددکاران اجتماعی در هر جای این مرز و بوم، اعم از اساتید، دانشجویان مقاطع مختلف، پیشکسوتان، پژوهشگران و فعالان مددکاری اجتماعی در بخش های دولتی و غیردولتی دراز می کنند و از همگان می خواهند که بیش از پیش به شکل های مختلف در بهبود کیفیت و کمیت اقداماتی که در این تشکل چه در تهران و چه دفاتر نمایندگی در استانهای مختلف کشور صورت می گیرد حضور یابند. باور داریم گفتگو و نقد سازنده در کنار مشارکت در عرصه عمل، به سلامت و قدرت مجموعه می افزاید و بی تفاوتی و دوری گزینی به رکود و رخوت می انجامد. قطعاً در کنار هم می توانیم جمع حرفه ای بهتر، مهربانی اجتماعی بیشتر و تأثیرگذاری بالاتری بر سیاستگذاران و جامعه هدف داشته باشیم. راه های ارتباطی انجمن برای نقد، ارائه راهکار، اعلام همکاری عملی، ارائه ایده های جدید، حمایت مالی، و هرگونه نقش آفرینی دیگر به شرح زیر اند:

تلفن تماس: (پیش شماره تهران: ۰۲۱) ۶۶۵۶۱۶۶۹- ۶۶۵۶۱۶۹۴

دورنگار (پیش شماره تهران: ۰۲۱) ۶۶۵۶۱۷۸۷

ارسال پیام به سامانه پیامکی: ۳۰۰۰۶۳۸۵۶۳

ایمیل: info@socialwork.ir

نشانی برای مراجعه حضوری: تهران- میدان انقلاب- خیابان جمالزاده جنوبی- خیابان دیلمان- پلاک ۱۴- طبقه پنجم- واحد ۲۰

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران

 

فرم اطلاعات مربوط به همکاری داوطلبانه با انجمن مددکاران اجتماعی ایران (word)

فرم اطلاعات مربوط به همکاری داوطلبانه با انجمن مددکاران اجتماعی ایران (PDF)