شورای عالی رفاه بزودی تشکیل می‌شود

علی ربیعی
علی ربیعی

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی رفاه بر اساس تصمیم رییس جمهوری در یک تا دوهفته آینده تشکیل خواهد شد.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکترعلی ربیعی در حاشیه بازدید رییس جمهوری از مجتمع توانبخشی کودکان معلول نارمک، افزود: دکتر روحانی تصمیم گرفته است شورای عالی رفاه در ۴ سال دولت بطور جدی فعال باشد.

وی با بیان این که کارهای کارشناسی شورای عالی رفاه در حال انجام است، ادامه داد: کمیته های مختلف مانند کمیته سالمندان و کمیته افراد تحت حمایت فعال و در حال کار است که نتایج آنها آماده شده و بزودی این شورا فعال خواهد شد.

ربیعی با بیان این که این شورا طبق برنامه پنجم تشکیل شده بود، اظهار داشت: اما متاسفانه تعداد کمی از جلسات آن برگزار شد و برنامه خاصی برای پیوند زدن برنامه اجرایی کشور بامسایل رفاهی تنظیم نشده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستورکار این شورا شامل موضوع های حمایتی است، حمایت از اقشاری همچون کسانی که امروز رییس جمهوری از آنان در مجتمع توانبخشی کودکان معلول نارمک عیادت کرد.

ربیعی با اشاره به این که رییس جمهوری تا کنون از سه مرکز حمایتی از نزدیک دیدن کرده است، گفت: بازدیدهای رییس جمهوری از این نوع ادامه خواهد داشت.

وی مجموعه این بازدیدها را منجر به یک نظام تصمیم گیری در شورای عالی رفاه دانست و تصریح کرد که این تصمیم گیری بر اجرا و برنامه دولت تاثیر خواهد داشت.

عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دولت به این موضوع توجه جدی دارد که وضعیت سکونتگاه های افرادی که در این مراکز نگهداری می شوند، بهبود یابد و البته ایجاد مراکز جدید را در برنامه دارد.

وی با اشاره به این که از سوی دیگر مددیاران این نوع مراکز وضعیت حقوق مناسبی ندارند، گفت: امروز رییس جمهوری بر بررسی و رسیدگی جدی به این موضوع و ارائه نتیجه آن به جلسات نخست شورای عالی رفاع تاکید کرد تا وضعیت مددیاران بطور اساسی مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاع اجتماعی در ادامه با بیان این که برای مردم پیامی دارم گفت: باید امور خیریه جمعی را بیش از گذشته و آنچه در ارزش های جامعه ایرانی وجود دارد عرضه کنیم .

درخواست وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی از مردم

ربیعی گفت: دولت برای رسیدگی به این نوع افراد (مددیاران و مددجویان بهزیستی) نیازمند کمک مردم است؛ به عنوان یک ایرانی و عضو هیات وزیرانی که مردم به رئیس جمهورش رای دادند ، می خواهم کسانی که استطاعت مالی دارند به طور داوطلبانه از یارانه خود صرف نظر کنند.

وی با بیان این که فرهنگ غلطی ایجاد شده که یارانه حق همه است و باید آن را بگیریم ، افزود: البته این موضوع جای بحث نیست که هرآنچه در ایران است ، حق همه ایرانیان هست اما از مردم می خواهم کسانی که استطاعت دارند از دریافت یارانه صرف نظر کنند و این را نیز بگویم که دولت قصد دارد در برنامه های آتی خود یارانه ها را به سمت مددجویان و مددکارانی که وضعیت بد حقوقی دارند، سوق دهد.

 منبع: خبرگزاری ایسنا