همایش ملی «سیاستگذاری اجتماعی در خانواده» برگزار می‌شود

رییس  نجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده، گفت: به همین منظور همایش ملی سیاستگذاری اجتماعی در حوزه خانواده در تهران برگزار می شود.

 سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا،ضمن اعلام این خبر در ادامه افزود: خانواده یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی است که سلامت آن بر سلامت جامعه تاثیر چشمگیری دارد و به دلیل همین اهمیت است که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده است. در اسناد و قوانین مختلف کشور هم به این موضوع توجه جدی شده است به‌گونه‌ای که در اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از جمله اصل ۱۰ ، بر تحکیم بنیان خانواده و در اصل ۲۱بر حمایت از  زنان بدون همسر و فرزندانشان تاکید شده است.

دبیر همایش ملی سیاستگذاری اجتماعی در حوزه خانواده ادامه داد: در سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ نیز به ویژگی جامعه ایرانی با صراحت به «جامعه برخوردار از نهاد مستحکم خانواده» اشاره شده است. قانون حمایت از  خانواده، سیاستهای کلی جمعیت و در نهایت سیاستهای کلی خانواده سایر مستندات سیاستگذاری اجتماعی در ایران در حوزه خانواده است. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه مواردی به تصویب رسیده است.

 

موسوی چلک در ادامه گفتگو به این نکته اشاره کردند که ابلاغ سیاست های کلی خانواده را باید یک فرصت دانست تا در اغلب سیاستگذاریهای کلان کشور توجه به پیوست خانواده جدی‌تر گرفته شود و  برنامه‌ریزیهای اجتماعی و فرهنگی و … خانواده محور باشد.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین اعلام کرد که در این همایش مسئولانی از همه قوای کشور از جمله مجلس شورای اسلامی (دکتر خدادادی ریس کمیسیون اجتماعی و احمد مازنی یکی از نمایندگان مردم تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی)، دکتر  لیلی بروجردی رییس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور سخنرانی خواهند کرد.

به گفته وی، همچنین میزگرد تخصصی با موضوعاتی از قبیل سیاستگذاری اجتماعی درحوزه کودکان، زنان، سالمندان، تحلیل وضعیت خانواده درایران، شاخص‌های سیاستگذاری اجتماعی در حوزه خانواده و نقش مددکاران اجتماعی در حوزه سیاستگذاری اجتماعی خانواده برگزارمی شود. این همایش روز دوشنبه  ۲۲ آذرماه ۱۳۹۵ از ساعت ۸:۳۰ درمحل پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، جنب بیمارستان دی، خیابان توانیز، میدان شهید عباسپور، خیابان نظامی گنجوی برگزار می شود.

موسوی چلک با اشاره به محور های همایش مذکور نیز گفت: محور های متعددی از جمله سیاست‌های دین مبین اسلام در حوزه خانواده، سیاستهای خانواده در کشور های دیگر، تحلیل سیاست‌های اجتماعی  ایران در حوزه خانواده، سیاستهای ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری، سیاستگذاری اجتماعی در حوزه کودکان، سیاستگذاری اجتماعی در حوزه ازدواج و طلاق  تعیین شدند.