گزارشی از “دیدار مهربانی اجتماعی” عیدغدیر۹۵/ عکس سری اول

عصر روز عیدغدیرخم مصادف با ۳۰ شهریور ۹۵ اولین دیدار مهربانی اجتماعی با همت انجمن مددکاران اجتماعی ایران برگزار شد.

این دیدار صمیمانه و خاطره انگیز که با استقبال خوبی از جانب پیشکسوتان این حرفه روبرو شد. در این دیدار جمعی از فارغ التحصیلان دوره های مختلف مدرسه عالی خدمات اجتماعی و مددکاران اجتماعی جوانتر حضور داشتند و با نقل خاطره و خواندن شعر یک روز به یاد ماندنی را سپری نمودند.

در این دیدار که از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در مهدکودک “پیام دانش” واقع در تهران، خیابان اشرفی اصفهانی تقاطع بلوار مرزداران برگزار شد علاوه بر مددکاران اجتماعی ساکن تهران، از استانهایی همچون خراسان، کردستان و کرمانشاه هم آمده بودند.

واکنش حاضرین نشان می داد که فضاهای صمیمانه ای از این دست تا چه می تواند در افزایش حس نشاط مددکاران اجتماعی تأثیرگذار باشد.

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی چند دقیقه ای رو به حاضرین ایستاد و ضمن ارائه گزارش کوتاهی از فعالیتهایی که در این انجمن صورت گرفته از همه کسانی که این نوع دیدارها را دوست دارند و به تقویت روحیه همدلی و افزایش شادی، نشاط و امید اهمیت می دهند تشکر کرد.

وی همچنین از همه حاضرین بابت قبول دعوت و حضورشان تقدیر کرد و عنوان کرد: این نشست آخرین دیدار مهربانی اجتماعی نخواهد بود و با استقبال شما تشویق می شویم که فرصتهایی از این نوع برای دور هم بودن و تجدید قوا کردن را بیشتر خلق کنیم.

رئیس انجمن که مثل برخی دیگر از مهمانان، به همراه خانواده خود به این دیدار آمده بود ادامه داد: فکر می کنم انجمن وظیفه دارد مددکاران اجتماعی سراسر کشور با هر سن و سالی را به هم نزدیک تر کند. ما سعی می کنیم از این جمع ها برای جوانان هم داشته باشیم. تا کنون به بهانه های مختلف این کار را کرده ایم و از این به بعد بیشتر برای این موضوع برنامه ریزی خواهیم کرد.

موسوی چلک همچنین با تقدیر ویژه از هوشنگ کیالاشکی که به همراه همسرش هردو از فارغ التحصیلان مددکاری اجتماعی هستند و فضای زیبای مهدکودک پیام دانش را برای این مراسم در اختیار انجمن قرار دادند گفت: ما به فضاهای دوستانه مددکاران نیاز داریم. از این جمع ها ایده های ارزنده ای بیرون می آید و نسلهای مختلف مددکاران اجتماعی می توانند از تجارب هم درسهای بزرگی بگیرند. ما نیاز داریم که از انتقادات و تجربیات نسلهای مختلف استفاده کنیم.

در این مراسم همچنین ناصر بابائی که دو دهه ریاست انجمن را برعهده داشت درباره تاریخچه شکل گیری کانون و انجمن مددکاران اجتماعی ایران از سال ۱۳۴۲ سخن گفت و با جملاتی ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره انجمن، از برگزای دیدار مهربانی اجتماعی حمایت نمود.

دکتر عزت الله سام آرام، هاشم مهدیزاده، پرویز زارعی، دکتر احمد به پژوه، محترم رمضانلو و چند تن دیگر نیز دقایقی صحبت کردند و به نقل خاطرات شیرین خود از جمع های مددکاری اجتماعی پرداختند.

قاسم قادری ورکانی یکی از قدیمی ترین مددکاران اجتماعی کشور نیز از کتاب شعر جدید خود را به نام “دیوانک” چند قطعه شعر طنز خواند که به خنده و شادی جمع افزود.

بخشی از عکسهای نخستین دیدار مهربانی اجتماعی: