اورژانس اجتماعی ایران جزء برنامه‌های موفق جهانی مددکاری اجتماعی شناخته شد

تهران- ایرنا- رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: اورژانس اجتماعی کشور در بیست و پنجمین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در هند جزء برنامه‌های موفق در معرفی مددکاری اجتماعی شناخته شد.

سید حسن موسوی چلک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در گزارش ارائه شده توسط رییس منطقه آسیا اقیانوسیه فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی در این کنگره از برنامه های موفق در حوزه مددکاری اجتماعی در جهان از برنامه اورژانس اجتماعی ایران به عنوان یکی از موفق ترین برنامه ها یاد شد.

وی،  استفاده از روش مددکاری اجتماعی جامعه ای در پایگاه خدمات اجتماعی را اثربخش دانست که می تواند در بومی سازی خدمات موثر واقع شود.

کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: در این کنگره ۶ مقاله و گزارش از ایران ارائه شد که همگی مورد توجه قرار گرفتند. معرفی توانبخشی مبتنی بر جامعه، کلینیک مددکاری اجتماعی، خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی بهویژه افغانستانی ها در حوزه اجتماعی، سیاستگذاری اجتماعی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، اقدامات ایران در حوزه شعار سال ۲۰۱۹ فدارسیون در خصوص ترویج اهمیت روابط انسانی و گزارش اقدامات کشور های ایران در حوزه بیانیه اخلاق مددکاری اجتماعی از جمله این مقالات و گزارش ها بودند که همه آنها به صورت سخنرانی ارائه شدند.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: هر ۲ سال یک بار کنگره بین المللی منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود که امسال در کشور هند با حضور حدود یکهزار نفر از صاحب نظران مددکاری اجتماعی با حضور دبیر کل فدراسیون جهانی، رئیس انجمن بین المللی مدارس(دانشگاه ها) مددکاری اجتماعی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه و رئیس انجمن آموزش منطقه برگزار شد.

شرکت در جلسات هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه، برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و اعضای انجمن ها و دانشگاه های هند، فیلیپین، چین، استرالیا، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، ژاپن، فلسطین، منطقه کشمیر، هنگ کنگ، میانمار و نپال بخشی از برنامه های هیات اعزامی از ایران بود.

بیست و پنجمین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از ۲۵ تا ۲۹ شهریور  ماه جاری در هند برگزار شد.