دیدار رئیس انجمن با مددکاران اجتماعی استان قزوین + گزارش عملکرد دفتر استانی

هفته گذشته، اعضای انجمن مددکاران اجتماعی ایران در استان قزوین میزبان دکتر موسوی چلک بودند.

در این جلسه، سرکار خانم غیاثوند، مسئول دفتر انجمن در این استان گزارشی از اقداماتی که در استان انجام شده است ارائه کرد.

رئیس انجمن از اعضای دفتر استان قزوین و به ویژه خانم غیاثوند بابت زحماتی که برای ترویج مددکاری اجتماعی در استان صورت می دهند تقدیر و تشکر کرد.

گزارش تصویری

 

خلاصه گزارش عملکرد دفتر انجمن مددکاران اجتماعی در استان قزوین از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲:

 

انجمن مددکاری اجتماعی استان قزوین از سال ۱۳۹۸ پس از ابلاغ نمایندگی استان از طرف ریاست محترم انجمن مددکاری اجتماعی ایران جناب آقای سید حسن موسوی چلک اقدام به تشکیل جلسه های متعدد ومستمر با همه ی اعضای انجمن برای برنامه ریزی در خصوص( فعالیتهایی که باید انجام بگیرد وچگونه توسط چه اعضایی ودر چه مدتی  )نمودند وماحصل این جلسات ونشستها بر این شد که انجمن مددکاری اجتماعی قزوین یک اتاق فکر داشته باشد ودر این اتاق فکر در مورد برنامه ها هم اندیشی شود.در جلسات هم اندیشی  بنا بر تشکیل کارگروههای مختلف  مانند کارگروه آموزشی- روابط عمومی- منابع انسانی-اجتماعی وفرهنگی—پژوهش-مشارکت ، شد که هر کدام  از این کارگروهها یک شرح وظایفی برایشان تعیین شد وبنا شد بر همان شرح وظایف فعالیت وارایه عملکرد نمایند. اکنون به اختصار و تیترگونه اعملکرد کارگروههای انجمن مددکاری اجتماعی استان قزوین  ارایه می گردد.

 

  کارگروه آموزشی انجمن:

۱-برگزاری جلسه توجیهی آموزشی برای اعضا  در خصوص  اساسنامه انجمن مددکاران اجتماعی استان ایران وبررسی بندهای مربوطه

۲-برگزاری چندین دوره متوالی آموزشی بصورت مستمر

۳-برگزاری کارگاههای مهارت های زندگی، برای مددکاران واعضای انجمن و عموم مردم و مددجویان سازمان بهزیستی

۴-برگزاری کارگاه آموزشی برای تعارضات زناشویی برای خانواده های ساکن در مناطق کم برخوردار،

۵-برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص فرزند پروری سالی یکبار برای خانواده های و اولیا دانش آموزان کم در آمد

۶-برگزاری کلاسهای تقویتی رایگان دروس تحصیلی ویژه دانش آموزان بی بضاعت و کودکان کار در مناطق کم برخوردار

۷- برگزاری کارگاه آموزشی سلامت جنسی و روابط زناشویی برای مددکاران اجتماعی و اعضا انجمن

۸- برگزاری دورهای مهارت زندگی توسط اعضای انجمن مددکاری اجتماعی در مدارس –مساجد- مکانهای فرهنگی اموزشی در شهرستانهای مختلف وبه تعداد بیش از ۲۰ جلسه متوالی ومستمر

۹- انجام مشاوره فردی وخانوادگی برای افراد نیازمند در زمینه های اعتیاد و طلاق وتحصیل و…توسط اعضای انجمن

کارگروه  اجتماعی انجمن:

  • هماهنگی وهمکاری با سازمان هلال احمر استان قزوین و عقد تفاهم نامه ما بین کانون تخصصی مشاوره و مددکاری اجتماعی هلال احمر در راستای خدمت رسانی به گروه هدف از جمله: تشکیل دوره های کمکهای اولیه و آموزش نحوه مداخله مددکاران اجتماعی در بلایای طبیعی و مدیریت بحران.
  • همکاری مددکاران اجتماعی با سازمان هلال احمر در بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کووید ۱۹ و بیمارستان رازی. جهت کاهش فشارهای روانی اجتماعی مبتلایان به کوید ۱۹وخانوادهای آنان پس از ترخیص از بیمارستانها وتهیه بسته های بهداشتی وتوزیع رایگان آن بین مردم و اداره اموزش وپرورش استثنایی جهت توزیع بین دانش اموزان وخانواده های آنان

۳-برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی مددکاران اجتماعی در راستای تحلیل مسائل و معضلات اجتماعی با محوریت آشنایی مددکاران اجتماعی با  آسیب های اجتماعی با حضور اساتید روانشناسی مجرب اجتماعی.(قتلهای به اصطلاح ناموسی- خودکشی و..)

۴-عقد تفاهم نامه با نیروی انتظامی و دادگستری با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کنترل کاهش آسیب های اجتماعی، اخذ درجه پلیس افتخاری به تعدادی از مددکاران اجتماعی، حضور در کارگاههای با هدف پیشگیری از وقوع جرم.

  • عقد تفاهم نامه با کانون تخصصی مشاوره و مددکاری آستان قدس رضوی و حضور مددکاران اجتماعی در اردوهای جهادی و ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری به اقشار آسیب پذیر جامعه و دبیری کانون تخصصی مشاوره ومددکاری شهرستانها توسط اعضای انجمن مددکاری اجتماعی استان وصدور ابلاغ از طرف آستان بنام مددکاران اجتماعی.
  • جلسه با آموزش و پرورش در جهت حضور مددکاران اجتماعی در مدارس مناطق کم برخوردار با هدف آگاهی بخشی به اقشار بی بضاعت جامعه .
  • جلسه با واحد امور اجتماعی استانداری در جهت جلب همکاری با انجمن .
  • شرکت در جلسات مختلف دانشگاه علوم پزشکی با اهداف اجتماعی که برگزار میشود به عنوان یکی از اعضای کارگروه اجتماعی سازمان علوم پزشکی ودرمان استان
  • عضویت در حوزه صلح وسازش زندانیان محکوم به اعدام با اتهام قتل عمد وواخذ رضایت از اولیای دم در لحظه های آخر پس از صدور حکم اعدام زندانی هشت مورد با موفقیت انجام گرفته.
  • همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم ادادگستری استان وشرکت در جلسات وعضویت بعنوان کارگروه اجتماعی قوه قضائیه استان وهمکاری با دفتر حمایت از کودکان وبانوان اسیب  دیده ودر معرض آسیب بصورت افتخاری هر هفته
  • همکاری با دانشگاه علمی کاربردی جهت گذراندن دوره های کارورزی مددکاری اجتماعی برای دانشجویان رشته ذکر شده در دفتر انجمن وکلینیک مددکاری اجتماعی
  • همکاری با سازمان بهزیستی در رابطه با مددکاری اجتماعی حوزه اعتیاد افراد بیخانمان (موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر) و نیز پرونده های طلاق توافقی با رویکرد مدیریت مورد و میانجیگری

گزارش فرهنگی انجمن:

  • برگزاری اعیاد و مناسبتهای مذهبی.
  • بزرگداشت روزر مددکاری و تجلیل از مددکاران فعال انجمن در جشنهایی که همزمان با روز مددکاری اجتماعی نامگذاری شده است.
  • تجلیل از مددکاران اجتماعی فعال در دوره کرونا توسط سازمان هلال احمر.
  • تجلیل از مددکاران اجتماعی نمونه و فعال در اردوهای جهادی توسط آستان قدس رضوی.

گزارش خیریه انجمن:

  • همکاری با گروه تعالی افکار در راستای خدمت رسانی و حمایت از اقشار آسیب پذیر اجتماعی و تامین جهیزیه زوج های بی بضاعت ، تهیه لوازم التحریر ،پوشاک . مواد غذایی که هر ساله نزدیک عید نوروز انجام میشود وپوشش دهی حداقل سه هزار نفر از نیازمندان شناسایی شده توسط اعضای انجمن مددکاری اجتماعی استان.
  • توزیع پک بهداشتی بین اقشار کم در آمد جامعه در طی دوره کرونا با هدف کمک به حفظ سلامت اقشار آسیب پذیر.
  • توزیع پک مواد غذایی در مناسبتها به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و نیازمندان شناسایی شده توسط اعضا انجمن

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران