گفتگویی با جواد مردانی مسئول انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه البرز

جواد مردانی
جواد مردانی

– لطفا” در خصوص مراحل قانونی جهت ثبت دفتر استانی انجمن مددکاران اجتماعی ایران بفرمایید.

جهت طی مراحل قانونی جهت ثبت دفتر استانی انجمن با استانداری البرز رایزنی هایی به عمل امده که با عنایت به وجود برخی موانع و عدم شفاف بودن فرآیندهای پیش رو موضوع ثبت فعلا” مسکوت مانده است تا پس از برگزاری جلسه هماهنگی نمایندگان استانی در دفتر انجمن مددکاران اجتماعی کشور و بررسی موضوع و ایجاد وحدت رویه در این مورد اقدام لازم به عمل آید.

– تا کنون چه زیرساخت هایی جهت فعالیت دفتر فراهم شده است؟

از جمله زیرساخت های فراهم شده تعیین کارشناس دفتر جهت همکاری پاره وقت و داوطلبانه و تشکیل بانک اطلاعات حدود ۸۰% از مددکاران شاغل در استان بوده اند.

– تاکنون جلسه ای هم توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه استان البرز بزگار شده است؟

بله. اولین جلسه هم اندیشی مددکاران اجتماعی استان البرز با محوریت اعلام فعالیت دفتر استانی، آشنایی مددکاران حاضر با نقطه نظرات رئیس محترم انجمن مددکاران اجتماعی کشور، اعلام سیاست های استانی و تجلیل از مددکاران اجتماعی پیشکسوت در سطح استانو اهداء لوح تقدیر، در روز یکشنبه ۲/۷/۹۱ از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۱۹ در بهزیستی استان البرز برگزار شد.

همچنین نشست تخصصی مددکاران اجتماعی پیشکسوت و صاحبنظران استان البرزنیز در مورخه ۹۱/۹/۸ در محل دفتر انجمن مددکاران اجتماعی استان البرز برگزار گردیده است که هدف آن بررسی وضعیت سلامت اجتماعی در سطح استان و ارائه راهکار جهت مداخلات حرفه ای بوده است.

– چه افرادی در اولین جلسه هم اندیشی مددکاران اجتماعی استان البرز شرکت کرده بودند؟

جناب آقای موسوی چلک ریاست محترم انجمن مددکاران اجتماعیایران، معاونین محترم بهزیستی استان البرز و شهرستان کرج، مددکاران اجتماعی شاغل در سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید، سازمان زندان ها، شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش از جمله شرکت کنندگان در این هم اندیشی بودند.

– با توجه به اینکه عضوگیری عامل اصلی در ایجاد انسجام و همگرایی در سطح جامعه مددکاری اجتماعی استان می باشد، چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟

فرم عضویت در اولین جلسه هم اندیشی به کلیه حضار ارائه شد، از طریق سامانه پیام کوتاه نیز طی چهار نوبت اطلاع رسانی شد. همچنین کارشناس دفتر به صورت تلفنی در این زمینه تاکید می نمایند.

– انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه البرز با کدامیک از نهاد ها و سازمان های مرتبط ارتباط برقرار نموده است؟

به عنوان مسئول شعبه استانی با معاونت محترم حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئول دایره مددکاری اجتماعی بنیاد شهید نشست هایی را برگزار نمودهام. همچنین با سازمان زندان ها جهت معرفی فعالیت های انجمن مکاته نموده ام.

– چه فعالیت هایی جهت معرفی انجمن مددکاران اجتماعی ایران در سطح استان انجام گرفته است؟

اقداماتی نظیر: معرفی سایت انجمن و سایر سایت های مرتبط، اطلاع رسانی برنامه های انجمن مددکاران اجتماعی کشور از طریق سامانه پیام کوتاه استان و معرفی ایمیل دفتر به نشانی alborz_sws@yahoo.com به عنوان برنامه مقدماتی.

– آدرس و شماره تماس شعبه استانی انجمن در البرز؟

کرج، خیابان اصلی شاهین ویلا نبش پنجم غربی، طبقه فوقانی سوپر همشهری، کلینیک وصال
کدپستی: ۳۱۹۳۸۷۸۴۷۸

تلفکس: ۳۴۵۱۶۵۱۷ ۰۲۶

منبع: روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران